Life on Rottnest Island - Reisverslag uit Perth, Australië van Saskia - WaarBenJij.nu Life on Rottnest Island - Reisverslag uit Perth, Australië van Saskia - WaarBenJij.nu

Life on Rottnest Island

Door: Sas

Blijf op de hoogte en volg Saskia

06 Februari 2014 | Australië, Perth

Na ruim 4 maanden is het wel weer tijd voor een update van mijn leven in Australië dacht ik zo. De tijd gaat zooo snel!!
We hebben niet stil gezeten, ondertussen hebben we ons 2nd year visa, zijn we weer een paar jobs verder en hebben we een mooie vakantie in het vooruitzicht!

Nadat we 2 maanden hadden gewerkt als "tree nurs" op de farm in TAMMIN was eindelijk ons 2nd year visa binnen ( met een paar kleine leugentjes of course ) en werd het tijd om weer opzoek te gaan naar ander werk. We hebben echt een geweldige tijd gehad op de farm ( wie had dar ooit gedacht hè haha) en het afscheid was daarom ook erg lastig.

Omdat het farm werk ons zo goed beviel wilde we graag weer op een farm werken. We hadden werk gevonden op een olijvenfarm 3 uur ten zuiden van Perth, dus daar gingen we naartoe. Nou onze farm droom viel daar al gauw in duigen want na 2,5 dag werken hebben we ons ontslag ingediend. Wat een verschrikkelijk werk, we moesten de irrigatie van elke olijvenboom vervangen ( dat betekend holen graven, met je handen in de blubber, de hele dag zo fysiek zwaar werk doen en dan hadden we ook nog een supervisor wat echt een verschrikkelijke slavendrijver was). Dus na 3 dagen gingen we weer op pad met onze auto. Dit keer op weg naar een Roadhouse ergens in de bush om daar te werken. Eenmaal daar aangekomen waren we al meteen aangenomen alleen we hebben toen toch besloten om dat niet te doen want we wilde niet weer maanden in de middle of nowhere zitten. Toen kregen we nog een aanbod via ons andere werk om in een resort in de bush te komen werken, ook daar waren we al aangenomen zonder dat we er erg in hadden maar ook dat hebben we niet gedaan. Dus zijn we weer vertrokken en hebben we besloten om terug te gaan naar rottnest island, daar is lekker strand, leuke mensen en eindelijk ook weer eens wat feestjes (soms is gezelligheid belangrijker dan meer geld verdienen). Dus zo gezegd zo gedaan, we zijn met ons hele hebben en houden ( dat is ondertussen nog al veel als je zo lang weg bent..) naar rottnest island gegaan. Daar zijn we weer gaan werken in het restaurantje waar we al sinds september bijna elke weekend werkte.
Na daar 3 weken gewerkt te hebben vonden we het tijd om weer te switchen van job (ja we kunnen nooit te lang op 1 plek blijven ) en zijn we naar het hotel gegaan ( zit ook op rottnest island, de rede hiervoor was dat we hier veel meer uur konden werken).
We werken hier ondertussen nu al 7 weken , hebben het erg gezellig , veel feestjes , lekker weer, mooie stranden en leuke mensen. Maar we werken ook heel hard ( soms wel 60 uur per week). Hier hebben we ook kerst en oud en nieuw gevierd wat heel erg gezellig was met alle staff.

Vorige week hebben we tickets geboekt naar Azië, ik heb zoveel zin om weer te gaan reizen!! Misschien denken jullie nu, je bent al bijna 1,5 jaar aan het reizen maar wat jullie je misschien soms niet realiseren is dat ik hier ook gewoon werk. Ja alleen iets minder saai als in Nederland of course ( maar dat is waar je zelf voor kiest natuurlijk),
maar sinds juni zijn we eigenlijk al constant fulltime aan het werk !
We blijven nog 2 weken hier werken op rottnest island en dan gaan we 10 dagen naar Melbourne om onze vrienden uit Philip Island op te zoeken, 2 weken naar Bali, 2 weken naar Cambodia en daarna komen we weer terug in Perth waarna we met onze auto een roadtrip gaan maken naar Broome.

Zo dat was weer even een update van ons heerlijke leven hier.
Hopelijk gaat alles bij jullie ook goed en komen jullie de winter een beetje door (al hoorde ik al dat het niet zo erg is als vorig jaar gelukkig).

Heel veel liefs Sas