Bye bye Australia... - Reisverslag uit Broome, Australië van Saskia - WaarBenJij.nu Bye bye Australia... - Reisverslag uit Broome, Australië van Saskia - WaarBenJij.nu

Bye bye Australia...

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

27 Oktober 2014 | Australië, Broome

Oooooo wat gaat de tijd toch snel, zonder het te realiseren heb ik al bijna 9 maanden geen update meer geplaatst... Maar het ergste is nog dat ons Australië avontuur er bijna opzit.... 2 jaar lang zijn we in Australië geweest en helaas is ons 2nd year visa over een paar weken afgelopen en moeten we het land verlaten...

De laatste 6 maanden hebben we in Broome gewoond en gewerkt, ja dat is erg burgerlijk hè voor ons doen ;)

Ik zou mijn verhaal beginnen waar het vorige verhaal is geëindigd 9 maanden geleden.

Nadat we met tranen en een heel groot afscheidscomitee Rottnest Island hadden verlaten half februari (echt waar, dit was de mooiste tijd van de afgelopen 2 jaar!!) zijn we eerst een weekje in Melbourne en Philip Island op vakantie geweest en vervolgens naar Azië vertrokken voor 5 weken. Eerst een week naar Bali waar wat Nederlandse vriendinnen van Yvon waren en waar Wil en Henry (2 Engelse vienden van ons ) ook waren. Echt een mega leuke tijd daar gehad, veel feestjes en super vet waterpark.
Na een week Bali zijn Yvon, ik, Will en Henry doorgevlogen naar Cambodia. Bij aankomst op het vliegveld stond een taxichauffeur op ons te wachten met een bordje "welcome partymachine dolphinshack", geniaal haha!!
Het plan was om 2 weken met ze 4en in sihanoukville te blijven en daarna nog 2 weken met ze 2en in Bali te gaan reizen, maar zoals gewoonlijk zijn plannen om gewijzigd te worden en hebben we onze vluchten naar Bali en terug naar Australië geskipt en zijn we lekker 2 weken langer met ze 4en in sihanoukville gebleven. De feestjes, boozecruisen en mensen waren zo leuk dat we gewoon niet weg wilde en het klikte zo goed met Henry en Will dat we echt een super tijd hebben gehad. Na een maand moesten we helaas afscheid nemen van onze soulmates Henry en Will en zijn we weer terug gevolgen naar Perth. Na 7,5 maand kwam er ook een eind aan onze geweldige tijd in Perth en zijn we op roadtrip met onze mooie Holden commodore auto vertrokken naar Broome.

Ook dit was geweldig mooi. De westcoast is echt de mooiste plek van heel Australië. National parks, dolfijnen en na 14 dagen camperen (in de natuur en lekker knus samen in de auto slapen :p) en lekker zwemmen, snorkelen (zooo vet: schildpadden, haaien, inktvissen, octopussen etc) en relaxen kwamen we aan in Broome.
Hier moesten we weer opzoek naar werk en dat is altijd een onzekere tijd, heel veel backpackers die allemaal werk zoeken en niet veel aanbod van werk.. Maar gelukkig hadden Yvon en ik na 1 week al 2 jobs gevonden dus ook dat kwam allemaal weer goed. Na een maand in een hostel te hebben gewoond (super gezellig hostel en hele leuke mensen daar leren kennen. Alleen als je werkt en dan met z'n 6en een kamer moet delen, dat ging toch een beetje te ver om daar langer the blijven :p) zijn we verhuisd naar een sharehouse, super chill mooi huis waar we nu al weer 5 maanden wonen. Ook werken we nu na bijna 6 maanden nog steeds in het Mangrove Resort in de bar, gemiddeld zo'n 50 uur per week. Ja jullie denken misschien dat wij al 2 jaar vakantie vieren maar dat is zeker niet waar, werken, werken, werken hier!! Maar verder doen we natuurlijk wel allemaal leuke dingen als we dan een keertje vrij zijn. Het resort waar we werken heeft echt een onbeschrijfelijk mooi uitzicht, dat is ook geen straf om daar op uit te kijken de hele dag ;).
Het is echt snik heet geworden de laatste weken omdat het wet season eraan komt, dus met werk is het echt bijna niet meer uit te houden.
Yvon is in de tussentijd 5 weken naar Nederland geweest omdat ze een bruiloft had. Ik ben lekker in Broome gebleven, veel uren gewerkt en ben op een mega gave tour geweest naar de "horizontal falls" de enige horizontale watervallen in de wereld, met een watervliegtuig zijn we daar overheen gevlogen, echt een ervaring om nooit meer te vergeten!
Maar helaas komt er nu een einde aan onze tijd in Broome. Met ons visa mag je maar maximaal 6 maanden werken op dezelfde plek en dat betekend dat we deze week weg moeten..

Onze auto hebben we een paar weken geleden ook verkocht, hij kreeg wat kuren zo af en toe en aangezien ons visa bijna afliep werd het tijd om hem te verkopen. Toen we op weg wilde om de auto te verkopen ging de bijrijders deur opeens niet meer open haha, gelukkig heeft onze huisgenoot na bijna een uur eraan geprutst te hebben de deur open gekregen en hebben we onze mooie car met winst verkocht!! Wat hebben we een mooie tijd in onze "Wendy" gehad!!

We gaan nu eerst een paar dagen terug naar Perth naar onze "adopt opa en oma" omdat we daar echt een mega leuke tijd hebben gehad in Australië en daarna gaan we Australië voor goed verlaten omdat ons 2nd year visa is afgelopen..

Ik kan zeker terugkijken op (meer dan) 2 hele mooie jaren. Na: heel nieuw Zeeland, heel Australië, 3x Thailand, 2x Cambodia, Filipijnen en Bali te hebben gezien en gewoond te hebben op de raarste plekken: onder de grond, op eilanden, in the middle of knowwhere op een farm, in een olijven wijngaard, in onze auto, kom ik dan toch echt terug naar Nederland eind december..
Ik had deze twee jaar voor geen goud willen missen en alle herinneringen en belevenissen zijn dingen die ik mijn hele leven zou blijven herinneren!!
En nee onze tijd is zeker niet altijd even leuk geweest, ik heb vaak momenten gehad dat ik dacht okee en nu is het genoeg ik ga terug, maar ook dat hoort erbij en wat ben ik blij dat ik deze afgelopen 2 jaar heb mogen meemaken.

Maar voor ik terug kom ga ik eerst nog naar Azië om de reis goed af te sluiten. Ons plan is om naar China, Tibet, Nepal en Sri-Lanka te gaan, maar zoals wel vaker bij ons gebeurd kan dit natuurlijk zo weer veranderen ;).

Ik heb super veel zin om iedereen binnenkort weer te zien!!!!

Tot snel!!


  • 27 Oktober 2014 - 06:42

    Mariska:

    sas wat n verhalen en super leuk dat we je binnenkort weer kunnen zien :)

    liefss Mariska

  • 27 Oktober 2014 - 08:43

    Je Zus:

    ZUSJE!
    Wat weer een heeeerlijk verhaal om jaloers op te worden!
    Geniet nog even van al het moois wat komen gaat maar wat ben ik ergens blij dat ik je snel weer in het echt kan zien!

    Tot heeel snel!

    Je kleine zus.

  • 27 Oktober 2014 - 09:07

    Dennis:

    Wauw wat een te gek avontuur van 2 jaar!!!

    :)

  • 27 Oktober 2014 - 11:05

    Jolien:

    JEETJE wat een vette verhalen!! Dat van die horizontale watervallen wist ik niet..! Echt bijzonder wat je allemaal hebt meegemaakt lijkt mij, bijna niet voor te stellen. Zo leuk dat jullie weer terugkomen!! Tot over 2 maanden,
    xxxxx

  • 27 Oktober 2014 - 14:56

    Marlies:

    Sassie wat een geweldige tijd heb je gehad!! Super veel plezier en lekker genieten van de vakantie de komende tijd. Tot heeel snel!

  • 27 Oktober 2014 - 15:22

    Cees En Pieternella:

    Hallo Saskia,
    Wij hebben genoten van je reisverslag en hopen jouw gauw weer te zien in ons kikkerlandje.
    Fijne verdere reis in die andere mooie landen. Groetje en liefs van Cees en Pieternella en likje van Ollie.

  • 27 Oktober 2014 - 20:41

    Eli:

    Sas!! Wat een belevenissen zeg! Klinkt allemaal super gaaf en ook een enorm fijne vakantie nog voor de boeg! Geniet ervan! En wat fijn om te horen dat je weer terug komt :)
    Tot snel hopelijk!!
    x

  • 29 Oktober 2014 - 22:11

    Omaatje:


    Wat heb ik weer genoten van dit verslag,
    Is het echt alweer zooo lang geleden dat ik van de vorige Teun en Teun genoten heb.??
    Wat een bijzondere jaren heb je achter je,kleindochter!maar wat ben ik blij dat ik je b
    Binnen afzienbare tijd weer in mijn armen kan sluiten!!!!tot eind dec.hoop ik dan om van je
    Ongetwijfeld ook nog verdere bijzondere belevenissen te genieten."je logeerbedje ga ik alvast
    Opmaken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 04 Jan. 2010
Verslag gelezen: 935
Totaal aantal bezoekers 18837

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 01 April 2013

Nieuw Zeeland, Australie

03 Oktober 2011 - 04 April 2012

Backpacken door zuid-oost Azië

Landen bezocht: