Westcoast - Reisverslag uit Perth, Australië van Saskia - WaarBenJij.nu Westcoast - Reisverslag uit Perth, Australië van Saskia - WaarBenJij.nu

Westcoast

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

04 Oktober 2013 | Australië, Perth

hoi lieve mensen!

Het is weer tijd voor een update, want zoals gewoonlijk is ons leven niet saai en gebeuren er weer van allerlei onverwachte en ongeplande dingen :)

Na ons avontuur in Coober Pedy hebben we een vliegticket geboekt van Adelaide naar PERTH.
We wilde van Perth naar Broome reizen met een campervan of auto, maar omdat het zo ontzettend duur is om een auto te huren gingen we opzoek om een auto te kopen (eigenlijk hadden we nooit gedacht dat we dat zouden doen of dat we een geschikte betaalbare auto zouden vinden maar we hadden weer eens geen idee wat we moesten doen omdat huren van een auto zo duur was…) Maar gelukkig komt altijd alles weer goed, we hadden erg mazzel dat we een advertentie van een Franse jongen tegenkwamen met een fatsoenlijke prijs en een ideale auto voor backpakers, een Holdon Commodore station, deze jongen sliep altijd in de achterbak op een luchtbedje, had gordijntjes gemaakt in de auto en we zouden er alles bij krijgen wat hij had qua pannen en camping spullen. Omdat wij niks van auto’s weten wisten we niet waar we naar moesten kijken, we keken heel geleerd onder de motor kap en stelde wat vragen maar ja je kan ons alles wijsmaken ;) gelukkig kende Yvon viavia een ouder echtpaar uit Nederland die al heel lang in Perth wonen en deze man kwam met ons kijken naar de auto en had er een goed gevoel over, dus hadden we besloten om de auto over te nemen.
Het volgende probleem was nu dat de auto geregistreerd is in zuid- Australië (en wij zaten in west-australie). Als je dan de auto op onze naam wil zetten kan dat alleen persoonlijk in zuid-australie, dit zou betekenen dat we op en neer naar daarheen moesten rijden, een tocht van 6000km…. Maar er was geen andere mogelijkheid en daarom hebben we de auto een stuk goedkoper kunnen kopen omdat we de benzinekosten er af hebben gehaald.
Goed toen begon het camping leven…. we mochten gelukkig bij dat ouder echtpaar uit Perth op de oprit staan en daar hebben we de hele auto nagekeken en schoongemaakt en we kregen het lekkerste eten en konden douchen in hun huis, na een paar dagen daar geweest te zijn, zijn we vertrokken op roadtrip, terug naar ZUID-AUSTRALIE waar we net vandaan kwamen…

In 8 dagen hebben we 6000km gereden, we waren helemaal een met de natuur, we leefden van zonsopgang tot zonsondergang en lagen elke nacht al lekker om 18 uur te slapen achterin de auto (ja je kan niet veel anders als je geen licht hebt ) we leefden 24/7 in de auto, overdag reden we en ‘s avonds verplaatste we ons naar ons heerlijk knusse luchtbed achter in. We hebben in totaal 2 keer gedoucht en elke nacht wild gekampeerd (dus geen wc etc). Ik voelde me werkelijk net robbinson crucou.
We hebben onderweg wel mooie dingen gezien zoals walvissen en mooie stranden maar het rijden is oersaai. Soms reden we wel 1000 km per dag en het enige wat je ziet is echt waar: niks! Beeld je de savanne van de lion king in en dat dan 1000den km achter elkaar met alleen 1 weg erdoor waar je ongeveer om de 10 minuten een andere automobilist tegen komt ;) maar we zijn wel 2 keer aangehouden door de politie :p
Na 8 dagen waren we weer terug bij de familie in PERTH waar we weer in de garage mochten staan met onze auto en waar we eindelijk lekker konden douchen en wassen, ik heb me niet vaak zo vies gevoeld! Dit is echt onze “adopt opa en oma” geworden, ze koken lekker voor ons en helpen ons met van alles en tegenwoordig slapen we daar elke vrijdagavond op de oprit!

Na een paar dagen weer lekker bijgekomen en bij gegeten te zijn konden we een weekend werken op ROTTNEST ISLAND (een half uurtje met de ferry vanaf Perth), wat een paradijs is dat!!! Er rijden geen auto’s op het eiland en het is zo groot dat je het in ongeveer 3 of 4 uur rond kan fietsen. Ik heb zelden zo’n mooie blauwe zee gezien en witte stranden, we hebben het hele eiland rond gefietst en in de verte walvissen gezien, verder hebben we ook 3 dagen hard gewerkt maar eigenlijk voelde het als 1 grote vakantie daar. Het restaurant wilde ons heel graag terug hebben, maar omdat we eerst farm work moeten doen voor ons second year visa hadden we bedacht dat we weer 3000km naar het noorden gingen rijden omdat daar mango werk is.

Maar nee ook dit plan ging zoals gewoonlijk niet door haha! We hadden alles gekocht voor de roadtrip, heel veel eten etc en zouden de volgende dag vertrekken richting Broome, maar opeens kregen we een bericht dat we 180 km east of Perth (TAMMIN) konden werken als “Tree nurs”wat voor ons 2nd year visa geldt, dus we hebben onze plannen weer gewijzigd en zijn de volgende dag daarheen gereden.
We dachten dat er in Coober Pedy niks te doen was maar in Tammin is echt echt echt niks te doen, er wonen ongeveer 300 mensen en er is 1 pompstation…

Nu werken we door de weeks op de farm als “tree nurs” 38 uur per week (het klinkt heel leuk tree nurs, maar wat we de hele dag doen is struiken snoeien en daarvan stekjes maken, en soms mogen we lekker onkruid wieden haha heel leuk dus :P) in het weekend werken we op Rottnest Island in het restaurant dus ja we werken 7 dagen per week, geen vakantie meer voor ons ;)

Zo dat was weer even een update van ons heerlijke leven hier in Australië, zoals jullie waarschijnlijk wel lezen heb ik het nog erg naar mijn zin en ik kom voorlopig nog niet terug naar Nederland ;)

Heel veel liefs
Saskia

• 04 Oktober 2013 - 20:19

Cornelis & Pieternella:

He Globetrotters, wat een avonturen beleven jullie, in 8 dagen 6000 km; dat rij ik in een jaar. maar nu breekt er een luxe tijd aan met jullie camperauto. , Ik hoor net bij de weersberichten dat er in Australië een record is gebroken de warmste maand sinds de waarnemingen begonnen zijn. Wij gebruiken onze camper ook om naar Leersum te gaan, daar moesten weer de nodige bomen gekapt worden. Nice is weer bijna ok, met Fintan moet ik iedere dag een uur lopen draven mag hij nog niet. Saskia succes. O Cees en Pieternella

• 16 Oktober 2013 - 16:56

Neef Tim Nicht Annemijn Tante Moniqeu En Oom Niek:

he sas,wel jammer van dat baantje ;). maar je bent nog blij he ? ;p ha ha ha ha ha wat bedoel je met ;) ? traantje of knipoog ?maar nog een leuke reis. Annemijn :B HAHAHA :)

Hoi Sas, bedankt voor je gezellige reis verslag. Hier is het echt herfst aan het worden, de bladeren verkleuren prachtig geel oranje rood, even buiten thee drinken met een olie bol jaaa ze zijn er weer. Dit weekend voorspellen ze 20 graden nog even nazomeren. groetjes Tante Monique

Ha die sas,
    Hoe gaat het met oe? leuk daar of nee dat is nu al afgelopen helaas ;(
    Heb je het daar nog leuk of ga je die auto/carvan verkopen en terugkomen. Ik geloof van niet nou zullen we dan maar afspreken dat je over 2 jaar weer terug bent?! Maar geniet er nog maar lekker van en dat nieuwe jaar daar je weet maar nooit. Ik dacht dat ze dat ook op eenendertig dec. vierden ( die wij hier hebben). lekker eten dan neem ik aan of niet dan ik hoor het wel op julie nieuwjaar daar. Een beetje show faierwork is ook mooi ik hoop dat dat echte pro's zijn want die ammatuers hier..... Nou ja leuke vakantie daar en veel liefs je neef:
    TIM

je oom is aan het werk dus die kan nu ni antwoorden mischien hij van zich zelf wel

heel veel plezier en heel heel heeeeeeeeeeeeeeel veel liefs:

niek monique tim en annemijn