Nieuw-Zeeland, noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Saskia - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland, noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Saskia - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland, noordereiland

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

26 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Kia Ora!

Hierbij de eerste update van onze reis in Nieuw-Zeeland. We zijn al weer ruim twee weken weg en moesten in het begin wel even wennen aan de manier van backpacken hier in vergelijking met Azië. Opeens moet je zelf koken en kan je niet meer elke dag drie keer uit eten, alles is mega duur dus wij leven hier op pasta rode saus en boterhammen met pindakaas en chocolade pasta, de rest is boven ons budget. Ook heb je hier geen privé kamer meer, maar een gezellige dorm met andere mensen. Vooral mannen in de dorm is erg fijn, ’s nachts laten ze harde scheten, en ja het is echt waar het stinkt gewoon in de kamer als er mannen zijn. Ook is alles hier (soms iets te) gestructureerd, alle bussen rijden op tijd en er gebeuren geen rare dingen op straat zoals in Azië, wat natuurlijk ook zo af en toe wel fijn is ;)
Verder verstaan we de mensen hier niet altijd even goed, wat een accent hebben ze hier in Nieuw-Zeeland. En omdat Yvon en ik al een groot talenwonder zijn, hebben we hier de beste gesprekken. Dan kijken we elkaar aan en liggen we in een deuk omdat we geen idee hebben waar het over gaat.

Maar goed nu een verslag over onze belevenissen op het noordereiland.
Onze reis begon zoals zoveel dingen bij ons altijd gaan, chaotisch. Toen we naar de douane wilde kwam opeens de tv ploeg van Hello Goobye naar ons toe, werden we geïnterviewd, moesten we nog een keer afscheid nemen en werden we tot aan de douane achterna gerend door Joris Linsen en cameraman. Hierdoor hadden we geen tijd meer om de winkels na de douane te bekijken en parfum te sprayen en moesten we een sprintje trekken naar onze gate.
Na een vliegreis van meer dan 25 uur kwamen we om half 3 ‘s nachts aan in ons hostel in AUCKLAND. Hier zijn we drie nachten geweest om even bij te komen van de jetlag, want die hadden we wel. Elke avond om 19 uur konden we gewoon niet meer wakker blijven en lagen we al te slapen, midden in de nacht waren we klaar wakker en konden we niet meer slapen en had ik honger als een paard. Maar we liggen trouwens elke avond om 20 uur in bed, want party’s zijn hier niet te betalen..

Na Auckland zijn we naar PAIHIA gegaan. Hier hebben we een dagtour gemaakt naar CAPE REINGA, het aller noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland. Echt super mooie natuur en op het laatste puntje komen twee zeeën bij elkaar waardoor je twee verschillende kleuren in de zee ziet. Ook zijn we gaan sandboarden en reden we met de bus over het strand door de zee, heel leuk. Verder hebben we in Paihia een mountainbike van het hostel geleend en hebben we een (iets langere en iets heuvelachtigere dan we dachten) tocht gemaakt naar een waterval en zijn opzoek gegaan naar een kiwi die we nog niet hebben gespot helaas.

Daarna ging onze reis verder naar ROTORUA, een vulkanisch dorp wat naar rotte eieren stinkt. Hier hebben we een dag lekker in een spa gezeten in een heerlijk zwavelbad. We gingen hier elke dag naar onze nieuwe stamkroeg waar we twee cola en vier rode wijn voor twee dollar hebben gehaald. Yvon heeft al vanaf dag 1 de kinkhoest en is snip verkouden en hier heb ik het ook gekregen dus kunnen we gezellig samen snotteren, want het is een hardnekkige flu die we hebben, goh wat is de gezonde Nieuw-Zeelandse lucht goed voor ons. Doe mij maar de goede hygiëne van Azië ;)

Na Rotorua gingen we verder met de bus naar TAUPO. Hier hadden we onze eerste dip. Het regende, was koud, we moesten tot nu toe elke dag verhuizen van kamer in onze hostels omdat het vol zat, dus elke dag je tas weer in- en uitpakken, om 10 uur ‘s ochtends uitchecken etc. Verder wilde we in Taupo een super vette tocht maken langs kraters, vulkanen, meren en gletsjers op een hoogte van 1900 meter (Tongariro Alpine Crossing) wat ook al niet door kon gaan door het weer. Gelukkig hadden we het samen wel gezellig en hadden we buikpijn van het lachen omdat we ons zo verveelde. Maar na twee dagen was onze dip weer over en hadden we er weer helemaal zin in.

In WELLINGTON was het weer mooi weer en we hadden leuke dingen in het vooruitzicht voor op het zuidereiland. Hier zijn we naar het Te papa museum geweest, erg interessant en leuk. Verder hebben we een hele mooie wandeltocht gemaakt van 15km langs de kust waar we bijna zijn weggewaaid door de harde wind. Omdat we wat meer avontuur wilde zijn we gaan liften en warempel de 2e auto die langskwam nam ons al mee, dit leverde een gratis site-seeing tour op want deze man wilde ons van alles laten zien, erg leuk en voor herhaling vatbaar!

Na ruim twee weken noordereiland gaan we vandaag met de boot naar het zuidereiland waar we nog vier weken gaan rondreizen voor we naar Australië vliegen. Ik heb erg zin in het zuidereiland want we gaan hier (hopelijk) hele vette dingen zien.

Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat en ik vind het erg leuk om van al jullie belevenissen op de hoogte te blijven :)

Liefs vanaf de andere kant van de wereld,

Saskia

• 26 Oktober 2012 - 00:52

Yvonne Van Schendel:

Gelukkig is die dip weer over haha op naar het Zuidereiland Reismaat!

• 26 Oktober 2012 - 11:23

Zusjes:

Zus!

Wat fijn om eindelijk iets van je te vernemen dat je leeft! Ik begon me al zorgen te maken maar zo te horen gaat het goed! :)

x

• 26 Oktober 2012 - 20:57

Jasmijn:

sasssiee

Leuk dat je weer een verhaaltje hebt! Ik hoor een klein beetje een gemis naar Azie.. Maar volgens mij is het land van the lord of the rings ook niet erg verkeerd om te zijn!
    Geniet er maar goed van... je kent het leventje hier ;)
    Mis je al wel hoor!

xxx
    Jas

• 27 Oktober 2012 - 00:57

Jolien:

Leuke verhalen teuntje! Grote verschillen met jullie vorige reis ;) Jammer dat je nu beperkt wordt door de kosten.. Jullie hebben al leuke dingen gedaan zeg!! En gelukkig vermaken jullie je goed met elkaar :P
    Veel plezier op het Zuidereiland!

Xxxxx Jolien

• 27 Oktober 2012 - 00:57

Jolien:

Veel plezier op het Zuidereiland!

Xxxxx Jolien

• 28 Oktober 2012 - 17:10

Yt De Vries:

Lieve Saskia en Yvonne,

Heb met plezier het reis verslag gelezen, en hopelijk
    volgen er meer .
    Jullie moet en nu met een wat smallere beurs rond komen ,
    maar dat lukt jullie ook wel , heb zo de indruk dat er
    2 slimme meiden , op avondtuur zijn .

Beterschap met de verkoudheid, en geniet van al dat onbekende
    daar!

liefs yt de vries.

• 01 November 2012 - 15:40

Nebaarspul:

liewve Sas en Yvonne,, heb met veel plewzier ook dit verslag van jullie wederwaardigheden gelezen!!!!
    Hoop dat de verkoudheid weer over is. Zelf ben ik ook aardig "grieperig"geweest, Ouderwets een kleine
    week met tranen over de wangen,je kent dat nog denk ik,Sas? Oom Jan en ik kijken uit naar vervolg verhalen,liefs, OMA Baarspul

• 14 November 2012 - 08:29

Lianne Luijks:

Geweldig, wat een mooie verhalen en foto's. Ik heb Yvonne verteld: ik ben er ook geweest, vakantie gevierd, rond gereisd over Noord en Zuid eiland en mango's geplukt nabij Cairns in Australie. Heel veel plezier daar en heel herkenbaar, ik was backpacker en sliep op zalen, alleen met vrouwen en reisde met de bus het eiland rond. Met de boot over van Noord naar Zuid eiland en gevlogen naar Sydney. Voor jullie heel veel (werk) plezier en genieten. Hoop dat je werk mag vinden, want dan kan je langer blijven. Hartelijke groeten Lianne