Vakantie naar Azië! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Saskia - WaarBenJij.nu Vakantie naar Azië! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Saskia - WaarBenJij.nu

Vakantie naar Azië!

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

23 April 2013 | Singapore, Singapore

Hoi lieve familie en vrienden!!

Hoe is het met jullie allemaal? Volgens mij is de winter eindelijk een beetje ten einde en kunnen jullie binnenkort hopelijk ook de zomerkleren aan.
Het is weer even tijd voor een update vanaf de andere kant van de wereld!

Na mijn vorige verhaal was het nog even onduidelijk waar we naartoe gingen. We hadden zo’n zin om naar Azië te gaan, het regende nog steeds aan de eastcoast dus dat was geen optie en het farm-werkseizoen begon pas over een maand. Dus om 13uur ‘s middags hadden we besloten om lekker een maandje naar Azië te gaan, ticket geboekt en een paar uur later vlogen we al naar PHUKET!!
We leefde alsof we bakken met geld hadden maar voor het geld waar je in Australië één bed inclusief kuil in een dorm hebt, heb je hier in Azië voor dezelfde prijs een super de luxe ressort met ze 2en. We zijn eerst lekker een weekje in Thailand geweest, naar KOH TAO waar we heerlijk zijn uitgerust in ons luxe ressort en daarna naar BANGKOK.

Vervolgens ging onze reis verder naar ons oude vertrouwde SIHANOUKVILLE in Cambodia. Wat een reis, na meer dan 30 uur kwamen we eindelijk aan in Sihanoukville. We waren namelijk naar de verkeerde grens gebracht waardoor we uren moesten wachten, ze proberen je weer op te lichten met alles (nee de bus naar Sihanoukville gaat een paar dagen niet, je moet echt naar Phnom Penh met mijn bus etc.) Toen we eindelijk aankwamen zijn we naar een super luxe ressort gegaan, heeeerlijk even bijkomen van de lange reis!!! En wat fijn om weer terug te zijn in onze “hometown” van vorig jaar. Na 3 dagen in ons luxe ressort zijn we terug gegaan naar ons oude vertrouwde hostel, de Monkey Republik, waar we vorig jaar 2 maanden hebben gewoond. Helaas werden we de volgende morgen wakker van geschreeuw en rook, het hostel stond in brand, wij dachten eerst het valt wel mee dus voor de zekerheid gingen we met ons paspoort toch maar even naar buiten. Opeens zagen we overal vlammen en dachten we, dit gaat niet goed, we zijn als een gek teruggerend naar onze bungalow (we mochten eigenlijk niet meer naar binnen maar gelukkig sliepen wij in een van de eerste bungalows waardoor we daar nog net heen konden) hebben zoveel mogelijk spullen gepakt en weer naar buiten gerend. Het blussen heeft 6 uur geduurd en er is niks, echt niks meer van het hostel over… ook 6 andere gebouwen ernaast zijn in vlammen opgegaan.. Gelukkig is er niemand gewond geraakt en hebben wij heel erg mazzel gehad dat we de meeste spullen hebben kunnen redden.. behalve al mijn ondergoed (dus ik liep een tijdje in yvons ondergoed en gelukkig hebben ze hier in Azië alleen maar mooi ondergoed met Angrybird prints :P) en mijn portemonnee inclusief pinpas, creditkaart etc is weg dus ik ben weer geldloos, en verder nog wat kleren en andere dingen maar niet heel belangrijk. Door dit brand incident zijn we wel echt heel erg geschrokken en dromen er nog vaak over, als we rook ruiken staan we meteen buiten om te kijken of er ergens brand is, maar dat komt wel weer goed.
We hebben het wel echt heel leuk gehad hier, het was super leuk om iedereen weer terug te zien na 1 jaar en om weer een oude vertrouwde boozecruise mee te maken!!

Na een week zijn we verder gegaan naar de FILIPIJNEN. Na weer een nacht op Singapore airport te hebben geslapen zijn we naar het eiland BOHOL gegaan waar we een dag een scooter hebben gehuurd en het kleinste aapje ter wereld hebben gezien (tarsier monkey). Daarna ging onze reis verder maar MOALBOAL, een erg klein plaatsje waar we hebben gesnorkeld en op het strand hebben gelegen, het was hier erg rustig dus we waren wel blij toen we na een paar dagen naar een drukkere plek gingen: BORACAY. Hier zijn we heen gevlogen en zijn we ook niet meer weg gekomen :P we waren van plan om nog naar Palawan eiland te gaan maar omdat de vliegtickets ontzettend duur waren zijn we lekker op Boracay gebleven. Dit is de eerste keer sinds Aruba dat ik weer zulke mooie blauwe zee en wit zand heb gezien, super mooie zonsondergangen en verder hebben we lekkere massages op het strand gehad en gefeest. Elke avond waren er live bands op het strand wat echt super gezellig was. We hebben ook nog een fotograaf ontmoet die gratis een fotoshoot van ons heeft gemaakt.
Na 10 dagen zijn we gister met de boot (10uur lang) naar MANILA gegaan, toen ik net even een powernap aan het doen was, kwam Yv mij opeens wakker maken want er waren allemaal dolfijnen om de boot aan het springen!! Wauw wat was dat geweldig om te zien!!
In Manila hebben we weer een nacht op het vliegveld geslapen en zijn we vanmorgen om 5 uur naar ons vertrouwde Singapore airport gevlogen. Nu moeten we de hele dag wachten hier, we hebben straks een gratis citytour door Singapore en vanavond vliegen we terug naar Australië waar we hopelijk snel werk vinden.

We moesten in het begin wel echt weer even wennen aan het leven in Azië, nu we er voor de 2e keer zijn besef ik me pas hoe anders het eigenlijk in Azië is, hoe onhygiënisch alles is, hoe vies alles is (inclusief jezelf), hoe vaak je wordt opgelicht en alles 10x moet checken, hoeveel je hier met je backpack loopt te sjouwen, hoe hels alle reizen hier zijn (lang, weinig stops, super gevaarlijk etc.). Ik dacht dat ik me in Australië vaak vies voelde maar hier weet je pas echt wat vies is!!
Maar ondanks dat alles houd ik echt van Azië, de (meestal) lieve mensen, het heerlijke eten en de hectiek en ik heb nu al zin om weer snel terug te gaan!

Zo dat was het weer even.

Heel veel liefs Saskia

• 23 April 2013 - 14:39

Siamak:

Wow, wat een mooie avonturen allemaal!
    Heerlijk om te lezen hoe spontaan jullie alles aanpakken... lekker genieten van al het moois dat jullie zien.
    Gelukkig hebben jullie heelhuids de brand doorstaan!
    Geniet ervan en live the dream!

• 23 April 2013 - 15:02

Eline:

Sas, wat leuk om weer een verhaal van jullie te lezen! Wat schrikken van die brand zeg! Heel veel plezier nog in Australie! Xxx

• 25 April 2013 - 09:47

Cornelis Verloop:

Spannend al die verhalen; Je bent helemaal in het voetspoor van je grootouders, die gingen zelfs goud delven in Suriname. Veel succes met je verdere avonturen maar geen branden meer, dat is te link! Liefs ook van Pieternella Je Grootvader.

• 25 April 2013 - 10:20

Gijs:

Mooi verhaal Sas! Het blijft ook mooi dat jullie het 'Vakantie naar Azië' noemen, terwijl het eigenlijk 1 grote vakantie is ;) Veel plezier in Australië! Xx