De eastcoast - Reisverslag uit Darwin, Australië van Saskia - WaarBenJij.nu De eastcoast - Reisverslag uit Darwin, Australië van Saskia - WaarBenJij.nu

De eastcoast

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

11 Maart 2013 | Australië, Darwin

Hey iedereen!

Hier weer even een update van mijn leven aan de andere kant van de wereld.

Na 2 maanden werken zijn we begin februari weer vertrokken van Philip Island. Afscheid nemen is altijd het vervelendste van reizen, vooral als je ergens voor langere tijd hebt gezeten en het echt voelt als je thuis. We hebben het echt super leuk gehad, hele leuke mensen ontmoet, gratis leren surfen, het lekkerste eten gegeten, in een super luxe huis gewoond, de raarste feestjes gehad en lekker geld verdiend. Alles bij elkaar was het eigenlijk een grote vakantie terwijl we ruim 35 uur per week werkte. Onze baas (de kok) was niet altijd de makkelijkste om me te werken, soms vloog het eten je om de oren en stond hij als een dolle naar je te schreeuwen, maar ach, alles voor de experience ;)

Na Philip Island zijn we eerst weer een paar dagen naar MELBOURNE geweest, daar mochten we bij wat vrienden op de bank slapen. De dagen in Melbourne hebben we geleefd als millionairs: lunchen en dineren in de stad, drankjes op het terras, met de taxi de hele dag door de stad rondgereden.. maar het was een super laatste weekend! We zijn daar met wat vrienden van Philip Island naar een club geweest waar een Nederlandse DJ draaide (quintino), de entree rij was echt 1 km lang maar wij zijn gelukkig via de VIP rij naar binnengekomen en konden gratis backstage drinken bij de Nederlandse DJ. Ook hebben we hier nog een jongen ontmoet die we 14 maanden geleden in Bali hebben ontmoet! Echt heel erg leuk! Na ons luxe leventje moesten we toch echt weer aan het backpackers leven beginnen. We zijn naar SYDNEY gevlogen waar we werden opgehaald door een jongen die we een jaar geleden in Cambodia hebben ontmoet, hij heeft ons meegenomen naar verschillende house-bbq’s, een open air cinema met uikijk op het opera house en nog veel meer. Ook hebben we daar een reünie gehad met 2 vrienden waar we vorig jaar mee hebben gewerkt in Sihanoukville, we zijn met hun op roadtrip naar de Blue Mountains geweest. Zo leuk om mensen na zo’n lange tijd weer te zien!!

Na een week Sydney zijn we met de nachtbus naar BYRON BAY gegaan, iedereen vindt dit een van de chillste plekken maar helaas zat het niet echt mee met het weer, en dat is de komende weken ook nog zo gebleven, overstromingen, regen, storm, het leek net of we in NL waren (het enige verschil is dat het hier wel warm is). Omdat de hele eastcoast uit strand bestaat kan je eigenlijk niks anders doen dan op het strand liggen of surfen. Maar door het slechte weer zat dat er voor ons niet in dus hebben we ons vaak dagen in ons hostel opgesloten en konden we niks anders doen dan feesten. We zijn na Byron Bay naar SURFERS PARADISE geweest, ook in de regen, en daarna naar BRISBANE, ook in de regen. Hier zijn we naar een heel groot festival gegaan, waar jawel, het ook alleen maar heeft geregend. Maar ondanks dat hadden we echt een super leuke dag, en eindelijk hadden we wat te doen.
We hadden werk gevonden op een grape-farm maar door de vele regen kon dat helaas niet doorgaan.

Omdat we genoeg hadden van het weer en we onze tijd verspeelde hebben we vorige week een ticket geboekt en zijn we naar DARWIN gevlogen omdat we werk hadden in Katherine (3uur onder Darwin). Na een nacht slapen op het vliegveld zijn we met de bus naar KATHERINE gegaan. Wat een wereld van verschil is het Northern Territory met de rest van Australië waar we zijn geweest. Overal lopen Aborigionals, deze mensen leven allemaal op straat, stinken heel erg, zijn agressief en alcohol verslaafd. Toen we aankwamen in Katherine was het nog veel erger, we voelde ons daar echt niet veilig op straat (het schijnt ook de crimineelste stad van Australië te zijn!!). Nou toen begon het werkende leven weer, we gingen scholen schoonmaken. Maar we voelde ons niet thuis in Katherine, woonde bij een rare man in huis en dat huis was echt super vies, het werk was niet chill (nooit beseft hoeveel troep kinderen maken haha).We ontmoeten met uitgaan 2 jongens die met de auto naar Darwin terug gingen en we mochten met ze meerijden. Toen hebben we ’s nachts in 10 minuten onze backpack ingepakt en zijn we na 3 dagen met de Nooderzon vertrokken. We hebben een hele leuke dag gehad met hun, we zijn naar watervallen geweest, opzoek geweest naar krokodillen, kangaroes en buffelos, hebben met een geweer geoefend en toen we aankwamen in Darwin mochten we bij hun op de boot slapen. Een ding is zeker, sinds we in Darwin zijn aangekomen is ons leven in ieder geval niet meer saai!!

Nu weten we nog niet waar we naartoe gaan, misschien even een paar weken naar Azië, misschien blijven we in Darwin als we werk vinden of we vliegen ergens anders heen in Australië, het is altijd een verrassing waar we de volgende dag zitten.

Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat en ik vind het heel leuk om op de hoogte te blijven van al jullie belevenissen.

Liefs Saskia

• 11 Maart 2013 - 06:46

Yvonne:

Wat een week was dit sas! hahaha op naar meer avontuur!!!

• 11 Maart 2013 - 11:31

Cees En Pieternella Verloop Fritz:

Leuk al die belevenissen van je. Ik dacht dat in Nieuw-Zeeland veel kiwi aanplantingen stonden. We beleven hier onze derde vorst periode. Geniet maar van het sub tropische klimaat. Liefs O C&P.

• 11 Maart 2013 - 16:42

Ma Baarspul:

Wat geweldig fijn jullie te kunnen volgen op deze manier! Hoop dat je weer goede tijden tegemoet gaat,
    al is nog niet echt zeker hoe en waar...

• 12 Maart 2013 - 11:06

Pieternella:

hallo Saskia,
    Vanmorgen je reisverslag gelezen aan de ontbijttafel met uitzicht op de besneeuwde tuin de zoveelste keer, dus niet leuk meer. Veel vogels voor het zaad en de broodkorstjes. Wat geweldig die reis van jullie en ook wat een belevenissen. ja, met die aboriginals is hetzelfde aan de hand als met de indianen in Amerika. Daar schrokken wij ook enorm van, de verloedering van drank en armoe was goed zichtbaar.Vooral de haat in hun ogen vergeet je niet meer. Hoe is het met het zwemmen en surfen, geen haaien en krokodillen? Geniet maar
    daar en hou ons maar op de hoogte met jullie mooie verhalen en avonturen. groetjes en liefs en een pootje van Ollie,
    Pieternella