Happy new year! - Reisverslag uit Cape Woolamai, Australië van Saskia - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Cape Woolamai, Australië van Saskia - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

02 Januari 2013 | Australië, Cape Woolamai

Lieve familie en vrienden!

Hierbij wil ik jullie een heel goed 2013 toewensen!! Ik hoop dat jullie allemaal een fijne kerst en nieuw jaar hebben gehad. Wij hebben ons in ieder geval prima vermaakt. We dachten dat we vorig jaar in Cambodja een bizar feest hadden, maar nee het kan nog veel gekker hier in Australië!!!

Ik zou even beginnen met een update van onze reis vanaf CHRISTCHURCH waar ik de vorige keer was geëindigd.
We dachten dat we daar niet zoveel gingen beleven maar dat bleek niet zo te zijn. We hadden de eerste avond afgesproken met 3 jongens die we in Queenstown hadden ontmoeten en die in Christchurch wonen. Na meer dan een uur lopen door deze spookstad (echt er is niks van over na de aardbeving van 2 jaar geleden, de hele binnenstad ligt in puin en alle straten zijn afgesloten en bedekt met gaten.. Dat besef je niet als je de beelden op tv ziet, het duurt nog 15 tot 20 jaar voor de hele stad weer is opgebouwd, erg indrukwekkend en bizar om te zien.) kwamen we aan in de kroeg waar we hadden afgesproken. We hadden en erg gezellige avond wat een beetje laat werd (in ongeveer de enige kroeg die nog over is na de aardbeving) en zouden de volgende ochtend om 10 uur met een sightseeing tour gaan, toen de wekker ging voelden we ons alleen niet helemaal top en konden echt niet opstaan dus zijn verder gaan slapen :P. Omdat we dat toch wel een beetje zonde van ons geld vonden hadden we de company opgebeld en gezegd dat we ons hadden vergist in de tijd en mochten we de volgende dag met de sightseeing toer mee haha! Die 3 jongens hebben ons ook nog een dag met de auto opgehaald en zijn we naar het strand gereden, altijd handig en leuk om locals te kennen!

26 november zat onze Nieuw-Zealand reis erop en vlogen we ’s avonds naar MELBOURNE. Omdat we van veel mensen hoorde dat Australië heel streng is met mensen binnenlaten waren we erg benieuwd of we problemen kregen bij de douane. We hadden namelijk geen TBC scan gemaakt na onze Azië reis (wat verplicht was), hadden een klein beetje gelogen bij de aanvraag van ons working/holiday visa en konden niet echt iets aantonen van een vlucht terug of het beschikken over ten minste $5000 op onze rekening. Maar niks aan de hand, ze vroeg werkelijk helemaal niks, dus we zijn goed en wel aangekomen.

Nadat we een dag trip hadden gemaakt over de great ocean road naar de 12 appostelen (super mooi en we hebben onze eerste koala’s gezien, maar echt te warm, 38 graden!!) begon het werkende leven! We solliciteerde op de meest uiteenlopende vacatures en het leek wel of de banen ons om de oren vlogen (en dat terwijl iedereen tegen ons zij dat we echt niet zo snel werk gingen vinden, vooral niet met ze 2en en dat we er veel te makkelijk over dachten :P), we werden gebeld door de raarste mensen (het gaat hier wat anders dan in NL met solliciteren), om 18.30 uur of we om 20 uur konden komen werken achter een bar, door een schoonmaakbedrijf die “jesus bless you!!!” naar ons mailde, een hele lange sms dat we zaterdag met een training mochten beginnen (we hadden geen idee waarvoor), weer iets anders dat we ergens kersen mochten plukken, een Italiaan die we hadden ontmoet op onze trip naar de great ocean road die de manager was van een Italiaans restaurant waar we wel fulltime aan de slag konden (ja ja) en onze job waar we uiteindelijk voor hebben gekozen: ik mailde onze cv, hij vroeg om een foto, ik mailde een foto, hij mailt: “girls, can you start tomorrow?” op een eiland twee uur onder Melbourne, we hadden geen idee wat voor restaurant/bar het was (over de naam van het restaurant/bar was namelijk helemaal niks te vinden op internet..), geen idee met wie we mailde, geen idee wat het adres was, maar wij vertrouwde het net goed genoeg om er toch maar voor naar de middle of nowhere te reizen, PHILIP ISLAND wel te verstaan. We werden inderdaad opgehaald bij de bus door een Italiaan.
Sinds toen wonen we in een super groot appartement boven de bar. Omdat niet helemaal duidelijk was of we eigenlijk wel meteen konden werken (het lijkt hier echt net Azië soms, niemand overlegd, alles gaat allemaal gewoon chill chill etc) hadden we wel bedacht als we niet sowieso 30 uur per week konden werken we weer weg zouden gaan. Maar uiteindelijk konden we de eerste weken gelukkig rond de 30 uur werken en zeiden ze dat we na de kerst veel meer uur konden werken, dan wordt dit eiland namelijk overspoeld met mensen (omdat het in Australië zomervakantie is). Dus hadden we besloten om te blijven. Onder het werk mag je hier gewoon drinken, sterker nog, we moesten de verschillende absints echt even proeven zodat we het verschil wisten en we hebben zelf wat nieuwe shots en cocktails geïntroduceerd achter de bar en iedereen vindt ze nog lekker ook :P
We hebben hier de gekste feestjes en nadat we even moesten wennen aan onze bazen en de manier van werken hier hebben we het toch wel erg naar ons zin en blijven we hier de komende weken nog om lekker wat geld te verdienen. Ook zijn we begonnen met surfen wat echt super leuk is om te doen!
Afgelopen zondag zijn we met onze baas en een paar collega’s een festival ingesneaked zonder kaartje (dat kost normaal $100), we moesten een uur lopen door weilanden, klimmen over hekken, schrikdraad en prikkeldraad maar we hebben het gehaald, wat een geweldig festival!! Op oudjaarsavond hadden we eerst een feest in onze bar en daarna een private party in een garage naast de bar, echt te bizar voor woorden, mar we hebben ons prima vermaakt!

Zo dat was het weer even!! Geniet van het heerlijke weer en werkende/studerende leven, dat doen wij namelijk ook!

Liefs Saskia

• 03 Januari 2013 - 01:36

Jolien:

Wat een leuke verhalen weer! Xxx

• 04 Januari 2013 - 15:48

Oom Jan:

Hallo grote genieter,

Dat is maar weer boffen: goed geld verdienen, een leuk appartement (Gijs is jaloers), leuke feesten en nog mooi weer ook. Ga zo door!

oom jan

• 04 Januari 2013 - 15:48

Oom Jan:

Hallo grote genieter,

oom jan

• 11 Maart 2013 - 16:32

Oma Baarspul:

wel weer geweldig genoten van al je wederwaardigheden!